تقویت جایگاه سرودهای انقلابی و بومی در كشور امری مهم و ضروری است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'جمشید جم' روز پنجشنبه در حاشیه جشنواره خنیاگران انقلاب استان لرستان در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره های موسیقی محلی به ویژه جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامی گلستانی از نغمه ها و آهنگ های بسیار زیبای ایران است.

وی با بیان اینكه این جشنواره یك برنامه مهم حرفه ای است و آثار راه یافته در این جشنواره نیز همراه با نوع آوری اجرا شد، اظهار داشت: سراسر ایران سرشار از نغمه های زیبای بومی و محلی است كه این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی و اجرای این نغمه های پر معنی است.

جم تصریح كرد: اسطوره های دینی، تاریخی و ملی بسیاری در ایران وجود دارند كه می توان برای معرفی آن ها از موسیقی بومی و محلی مناطق استفاده كرد.

خواننده سرود بیادماندنی 'یار دبستانی من' و پژوهشگر موسیقی گفت: اهالی موسیقی كه برای نوع آوری به مردم خدمت می كنند باید تلاش كنند آثار و ملودی های محلی را با اجراهای الكترونیك و ساز اكوستیك تلفیق نمایند.

جم با بیان اینكه موسیقی ایرانی خسته كننده نیست، افزود: برخی افراد فعال در موسیقی ملی سواد موسیقایی درستی ندارند, اما این موسیقی را به درستی درك كرده و اجرا می كنند.

وی با بیان اینكه موسیقی ایرانی می تواند به دنیا عرضه شود، اظهار داشت: استان لرستان سرشار از موسیقی محلی غنی است و چنانچه این نوع موسیقی حمایت شود آثار موجود در لرستان و دیگر استان ها به تنهایی برای دوران های مختلف در این زمینه كافی است.

دومین جشنواره سراسری موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی، 19 بهمن ماه جاری در خرم آباد آغاز شده است.

7269/1625/320





:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: